L'Associació per a la posada en valor de la qualitat de la Clemenules de la comarca de la Plana ha reunit hui a importants representants del sector agrari per a donar visibilitat a la Marca Geogrà fica de Qualitat de la Clemenules de la Plana anomenada "Nuleta. La reina de la plana", que des de fa dos temporades forma part de la campanya citrÃcola.
Per aquest motiu, ha organitzat el primer tall de Nuleta de la present campanya que s'ha desenvolupat a un hort de clemenules ubicat al terme municipal de Borriana. AixÃ, aquesta iniciativa va nà ixer l'any 2023 amb el propòsit d'aconseguir un preu just per als productors de clemenules de la comarca de la Plana, i que va de la ma de la Indicació Geogrà fica Protegida (IGP) CÃtrics Valencians oferint aixà el doble segell de garantia i qualitat.
De fet, l'acte ha comptat amb la presència d'una representació de les diferents entitats i institucions que formen l'Associació per a la posada en valor de la qualitat de la Clemenules de la comarca de la Plana representada en l'acte pel seu president, Juanvi Moros, i el portaveu, César Estañol. I ha comptat amb el suport del Secretari Autonòmic d'Agricultura, Vicente Tejedo, del director general de l'IGP CÃtrics Valencians, José Enrique Sanz, i del Diputat Provincial del Sector Terciari, Sergio Fornás, a més de l'Alcalde de Borriana, com a amfitrio d'aquest acte, Jorge Monferrer. També han volgut estar presents en el mateix la Directora Territorial d'Agricultura, M. Luisa Albiol, representants de diferents ajuntaments, i d'entitats agrà ries com ara AVA-Asaja, la Unió de Llauradors i Ramaders, IVIA, el Centre Experimental de Vila-real i l'OCAPA de la Vall d'Uixó.
Un acte que ha servit, a més, per a exposar a les persones assistents la situació actual del sector agrari, i la importà ncia de la promoció d'aquest segell per al futur de la citricultura de la comarca de la Plana.
Cal recordar que, l'Associació per a la Posada en Valor de la Qualitat de la Clemenules de la comarca de la Plana es va constituir formalment l'any 2021 i està formada pels ajuntaments d'Almassora, Moncofa, BetxÃ, Borriana, la Vall d'Uixó, la Vilavella, Nules, Vila-real, Artana, Castelló, Onda, les Alqueries, i la Llosa, l'Associació de Pous, el Sindicat de Regs del Millars, juntament amb la Caixa Rural Sant Josep de Nules, diverses cooperatives agrÃcoles i de serveis, comerços citrÃcoles i cooperatives d'exportació de la provÃncia de Castelló.
Tots ells han estat treballant de la ma per a que la Marca Geogrà fica de Qualitat de la Clemenules de la Plana siga una realitat.