L'Ajuntament de la Vall d'Uixó commemora el Dia Internacional de la Diversitat Funcional, que se celebra el 3 de desembre, amb la presentació del Pla Estratègic Municipal de Diversitat Funcional. L'acte tindrà lloc a les 10.00 hores en la Biblioteca Municipal i suposa la posada en marxa d'un instrument de planificació "que hem aprovat per unanimitat en el ple municipal i que marca el rumb dels pròxims anys", tal com ha explicat el regidor de Serveis Socials, Jorge Marqués.
Este document traça els eixos i lÃnies de treball per a garantir que "cap persona, tinga les capacitats que tinga, es quede arrere". El pla s'articula en quatre fases, que van "des de l'asimilació fins a l'emancipació". Marqués ha subratllat que la finalitat és "generar més recursos municipals perquè totes les persones puguen desenvolupar el seu cicle vital en la Vall", grà cies al teixit "d'una xarxa comunità ria pròxima i als serveis públics".
Coincidint amb la data, també es durà a terme una jornada de sensibilització sobre la diversitat funcional intel·lectual, amb activitats en el complex de pà del en les quals participaran els IES i Afaniad. Al llarg del matà es realitzaran dinà miques i propostes lúdiques per trencar estigmes i acostar la realitat de les persones amb diversitat funcional a l'alumnat adolescent.
Dins de la programació commemorativa d'esta setmana, el divendres 5 de desembre el mercat acollirà un estand de l'Associació de Gossos Guia de la Comunitat Valenciana, que impartirà tallers sobre diversitat funcional sensorial i mostrarà com treballen estos animals de suport en el dia a dia de les persones cegues o amb baixa visió.
Dia del voluntariat
D'altra banda, el 4 de desembre se celebra el Dia de les Persones Voluntà ries, una data especialment significativa per a la Vall d'Uixó, que compta amb un projecte de voluntariat present en diferents recursos municipals. Per a reconéixer i enfortir este paper, de 10.00 a 14.00 hores s'impartirà el taller de formació gratuït 'Com trobar la calma? Habilitats per al benestar emocional', dissenyat a demanda de les pròpies persones voluntà ries.
En esta sessió es tractaran aspectes com la gestió emocional, la resolució de conflictes i es proporcionaran recursos i eines útils per a la seua tasca dià ria. La formació s'emmarca dins del pla de formació contÃnua, que l'any passat ja va incloure un curs de primers auxilis per a voluntaris i voluntà ries.
Les persones interessades a formar part de la xarxa de voluntariat municipal poden informar-se en el Centre Social de les Llimeres, en horari de matÃ, on se'ls facilitarà informació sobre les opcions disponibles i es resoldran dubtes. "Som una ciutat que cuida i que aposta per una xarxa comunità ria forta i la diversitat funcional i el voluntariat són dos pilars d'este model", ha conclòs Marqués.