La població de Nules ha albergat hui la jornada "La gestió del litoral: reptes i oportunitats a la platja de Nules", amb la qual Nules ha volgut debatre sobre diferents aspectes que afecten el seu litoral, principalment. AixÃ, aquesta jornada s'ha desenvolupat amb l'objectiu de generar un espai de reflexió, de debat i de propostes de present i de futur del litoral de Nules.
La celebració d'aquesta jornada ha comptat amb l'assistència del Conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente MartÃnez Mus, qui ha participat juntament amb l'Alcalde de Nules, David GarcÃa, a la taula redona "Les casetes de Nules i la regeneració del litoral davant els nous escenaris legislatius" on s'ha parlat de la nova llei de Costes de la Comunitat Valenciana.
Aixà mateix, també ha comptat amb la presència de professionals i experts en matèria de costes com ara el catedrà tic de Ports i Costes a la Universitat Politècnica de València (UPV), José Serra, qui ha impartit la ponència "Alternatives de regeneració" o l'advocada de Dret Públic i professora d'Urbanisme i Medi Ambient a la Universitat Politècnica de València (UPV), Salma Cantos, qui ha protagonitzat la xerrada sobre "Protecció de la costa: accions legals per a la regeneració i presentació proposada nova Llei de Costes per via ILP".
En aquest sentit, aquesta jornada, que ha estat organitzada per l'Ajuntament de Nules, ha comptat també amb la presència d'una important representació de les diferents associacions de la mar de Nules com ara l'Associació de veïns Mare de Déu del Carme, l'Associació Platges de Nules, i l'Associació de veïns de la Platja de Nules.
Amb tot, la jornada ha tractat diferents assumptes relacionats amb la situació, problemà tica i valors del litoral de Nules. L'Alcalde, David GarcÃa, explica que "en aquesta jornada s'han exposat les estratègies que estem seguint per a defendre les nostres platges davant l'actual llei de Costes que considerem que és arbitrà ria i que afecta greument al nostre poblat marÃtim, de manera que professionals i experts jurÃdics en aquesta matèria com Salma Cantos o José Serra, que estan defenent a l'Ajuntament de Nules en els plets amb Costes han exposat les actuacions fetes fins ara i també el punt en el que es troben actualment".
Cal recordar que, des de la construcció del port de Borriana, a finals dels anys vint del segle passat, i les successives ampliacions fetes, sense la realització d'actuacions de defensa del litoral de les platges de Nules durant dècades, la regressió de la costa de Nules ha provocat la pèrdua de centenars d'hectà rees de sòl del terme municipal, perjudicant a propietats públiques i privades.