Benicà ssim reobri aquest dissabte 27 de març la sala
d'exposicions de Villa Elisa amb la mostra 'Obra gráfica y múltiples
contemporáneos. De Picasso a Barceló'.
Comissariada des de la signatura d'Art Contemporani
GACMA, l'exposició està composta per 30 obres d'un total de 20 artistes
capitals i revela l'evolució de l'obra grà fica i proposa una reflexió sobre la
relació entre l'artista i la tecnologia. Noms propis de la plà stica del segle
XX com Pablo
Picasso, Salvador DalÃ, Miró, Tà pies, Antonio Saura, Eduardo Chillida, Canogar,
Arroyo, el Equipo Realidad, Gordillo, Miquel Barceló sense oblidar autors
internacionals com Andy Warhol o Chagall, entre altres. La inauguració està prevista per a
aquest dissabte 27 de març a les 12.00 hores i comptarà amb l'assistència d'autoritats
municipals aixà com el director de GACMA, Cecilio RodrÃguez. A partir de
llavors, l'exposició podrà visitar-se fins al pròxim 30 de maig de 2021 en
horari de dijous a diumenge de 17.00 a 20.00 hores i com explica el regidor de
Cultura, Javier Alonso, "tornem a reactivar aquest espai cultural en el nostre
emblemà tic palauet municipal i amb totes les mesures de seguretat sanità ria
perquè la cultura segura no pare".
Javier Alonso ha visitat les tasques de muntatge al
costat de l'alcaldessa, Susana Marqués, qui es congratula perquè "aquesta
exposició agafi el testimoni de la mostra 'Picasso. El Taller de la Californie'
que van albergar aquests murs durant el passat estiu i amb la qual comencem una
marxa per convertir aquesta sala d'exposicions en un referent cultural no sols
per a Benicà ssim, sinó per a tota la provÃncia".
El recorregut expositiu posseeix un marcat carà cter
didà ctic i ha sigut dissenyat en blocs temà tics que arranquen amb els orÃgens
de l'art contemporani a Espanya, recorre els llenguatges més abstractes,
l'escultura contemporà nia, el Pop Art, la serigrafia i fins i tot aconsegueix
una visió poètica de l'art espanyol dels anys huitanta i noranta. I és que el
recorregut expositiu conclou amb la postmodernitat, una concepció cultural
pròpia de la societat de les últimes dècades del segle XX, que s'associa al
culte de la individualitat, a l'absència d'interés pel benestar comú, admetent
un fracàs de la societat.
"L'obra grà fica contemporà nia sembla posicionar-se
hui en un terreny separat de la seua concepció tradicional canviant de
percepció i prioritats i destacant possibilitats poc desenvolupades fins al
moment. Les seues caracterÃstiques més marcades, com el democrà tic, múltiple,
econòmic o popular són transformades i reorganitzades per l'artista formant
part d'un discurs conceptual en l'obra on les potencialitats són assumides com
a instruments creatius al servei de l'art", assenyalen els seus promotors.
"La importà ncia de la tecnologia en la producció, de
manera involuntà ria, afig valor a la manufactura de l'obra embolicant-la d'una
aura particular i tan diversa com les diferents tècniques i usos, que a més
s'incorporen com a eines ocultes en el procés grà fic creatiu", afigen.
En els últims temps, molts artistes han utilitzat l'obra grà fica sense
prejudicis com a base de molts dels seus treballs. Les seues propietats
plà stiques, la seua incitació a la investigació, la seua capacitat de
sorprendre, el seu ventall de possibilitats i suports o les seues fronteres
obertes fan de la grà fica moderna una disciplina en auge per a la creació
contemporà nia.