Guillem Alsina alcalde de VinaròsAhir es va dur a terme una reunió per a tractar el funcionament i posada en marxa de les ajudes del "Pla Parèntesi". En aquesta reunió van estar present els representants dels ajuntaments dels municipis de Castelló, aixà com Antonio Such Botella (Director General de l'Administració Local) i Rubén Alfaro Bernabé (President de la FVMP). Per part de Vinaròs han assistit Guillem Alsina, alcalde de l'Ajuntament, i MarÃa Cano, Regidora d'Hisenda.
Segons ha especificat l'alcalde Guillem Alsina, "s'ha assignat un pressupost d'1.035.921,00 € per a l'Ajuntament de Vinaròs, dels quals Generalitat aporta el 62,5%, la Diputació de Castelló el 22,5% i l'Ajuntament el 15%."
L'import assignat a cada municipi s'ha distribuït atenent els següents criteris:
Una quantitat fixa de 2.000,00 € per a cada persona treballadora autònoma o microempreses.
Una quantitat fixa de 200,00 € per persona treballadora afiliada a la Seguretat Social, en data 31 de desembre de 2020, d'aquestes microempreses i persones treballadores autònomes, amb un mà xim de 10 persones treballadores.
Els sectors als quals van dirigides aquestes ajudes són:
Comerç al detall de productes d'alimentació, begudes i tabac en llocs de venda i en mercats ambulants
Comerç al detall de productes tèxtils, peces de vestir i calçat en llocs de venda i en mercats ambulants
Comerç al detall d'altres productes en llocs de venda i en mercats ambulants
Hotels i allotjaments
Allotjaments turÃstics i altre
CÃ mpings i aparcaments de caravanes
Restaurants i llocs de menjar
Provisió de menjars preparats per a esdeveniments
Establiments de begudes
Activitats d'exhibició cinematogrà fica
Activitats d'agències de viatges
Activitats dels operadors turÃstics
Organització de convencions i fires
Arts escèniques
Activitats auxiliars a les arts escèniques
Creació artÃstica i literà ria
Gestión de sales d'espectacles
Activitats de museus
Gestió de llocs i edificis històrics
Gestión d'instal·lacions esportives
Activitats dels clubs esportius
Activitats dels gimnasos
Activitats dels parcs d'atraccions
En les pròximes setmanes l'Ajuntament de Vinaròs farà públic, a través de la seua pà gina web i xarxes socials, els passos a seguir per a la sol·licitud d'aquestes ajudes, que es podran tramitar de manera electrònica, aixà com també de manera presencial en l'Oficina de Turisme de la ciutat que, de manera excepcional, s'utilitzarà per a la sol·licitud presencial d'aquestes ajudes per a aquelles persones que no puguen fer-ho de manera telemà tica. D'aquesta manera, els serveis de l'oficina de turisme es traslladaran a la parada del Bibliometcat, que s'adequarà per a continuar atenent totes les persones que vulguen sol·licitar informació turÃstica de Vinaròs.