Casal Jove de Nules. /EPDAL’Ajuntament de Nules ha signat recentment la recepció de les obres del Casal Jove amb les quals el municipi comptarà amb unes instal·lacions totalment renovades. De fet, l’alcalde, David García i la regidora de Joventut, Blanca Silvestre, han supervisat juntament amb els tècnics responsables les actuacions fetes a este immoble municipal per a constatar així la finalització oficial de les obres.
En este sentit, cal recordar que la inversió total d’esta actuació és d'1.076.842 euros, i que l’Ajuntament de Nules ha rebut una subvenció de 708.019,63 euros del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana mitjançant el Programa d’Impuls a la Rehabilitació dels Edificis Públics per a les entitats locals.
Entre les actuacions realitzades es contemplen accions per a l’estalvi energètic, i la millora de l’accessibilitat. De manera que, entre d’altres, es preveu que el consum energètic es reduïsca més d’un 70%, motiu pel qual es pot considerar un edifici de consum energètic gairebé nul.
Així doncs, per a aconseguir la màxima eficiència energètica s'ha incorporat a l’immoble un sistema d’aïllament tèrmic exterior a les façanes; extradossats interiors amb aïllant tèrmic-acústic; i aïllament en els falsos sostres.
També s’han instal·lat altres sistemes amb el mateix objectiu com ara bombes de captació d’energia mitjançant geotèrmia; captadors fotovoltaics; sistemes de renovació d’aire amb recuperació de calor; fusteries tèrmiques; vidres més eficients; o elements de control d'assolellament.
Per altra banda, s’ha dotat l’edifici d’accessibilitat universal amb la construcció d’una passarel·la interior en rampa que connecta els dos edificis, i amb la instal·lació de dos ascensors.
Des del consistori es destaca la importància d’estes obres per a la localitat, donat que “es tracta d’un edifici municipal que presentava moltes deficiències”, a més des de les regidories de Joventut i d’Infància i FPA s’assenyala que “en breu s’obriran estes noves instal·lacions per a donar-los ús, de manera que amb estes actuacions el Casal Jove es troba ja adaptat a les necessitats actuals d’un centre destinat a la dinamització de la població jove de 12 a 30 anys, alhora que funcionarà també com centre homologat de formació de persones adultes”.
Comparte la noticia
Categorías de la noticia