La Diputació Provincial de Castelló ha consolidat la provÃncia com una terra d'oportunitats i ha fomentat el desenvolupament econòmic dels 135 municipis durant l'any 2024 grà cies a la nova Estratègia Provincial per al Foment de l'Ocupació, Emprenedoria i Promoció Econòmica.
Un document amb "un enfocament diferent dels anteriors, per a tornar a centrar-nos en el que funciona i és útil, a través de tres à rees vertebrals: el foment de l'ocupació i la cohesió territorial, el suport a l'emprenedoria i la promoció d'iniciatives empresarials", ha explicat la presidenta de la Diputació de Castelló, Marta Barrachina, qui ha destacat la importà ncia d'este pla provincial per a "millorar la qualitat de vida en els 135 municipis de la provÃncia".
D'esta manera, la mà xima representant de la institució ha mostrat el compromÃs de l'equip de Govern Provincial amb l'ocupació, l'emprenedoria i la generació de talent. Perquè "comptar amb un treball és indispensable per a poder construir un projecte de vida en el nostre territori i a través d'este ambiciós pla hem posat en marxa una gran varietat de serveis i programes en cadascuna de les à rees que componen l'estratègia amb l'objectiu d'ajudar als ciutadans que viuen a la nostra provÃncia que estiguen buscant treball i millorar la situació laboral", ha incidit la dirigent provincial.
Aixà mateix, la presidenta Marta Barrachina ha afegit que "amb esta Estratègia Provincial hem brindat als nostres veïns una important plataforma formativa per a aconseguir la inserció laboral". En total, s'han programat 257 cursos formatius amb 4.075 hores de formació en 68 municipis de la provÃncia: 139 cursos d'ocupació, 61 d'emprenedoria i 57 dirigits a les empreses.
Respecte a les persones inscrites en estos cursos, la presidenta de la Diputació ha assenyalat que han sigut 3.295, de les quals el 65% han sigut dones i un 35% homes. "Números que reflectixen l'interés dels veïns de Castelló per este pla de formació que ha resultat un èxit", ha comentat Marta Barrachina, qui ha matisat que "s'han inscrit persones de 120 municipis de la provÃncia".
En este sentit, la presidenta provincial ha subratllat que "en la Diputació de Castelló sempre estarem al costat del que busquen una ocupació, però també dels que desitgen emprendre, amb aquells que creuen que es pot i s'ha de fer molt més per esta terra". I és que ajudar a generar llocs de treballs és garantia de riquesa per al territori, i aconseguir la igualtat d'oportunitats per als ciutadans de cadascun dels 135 municipis de la provÃncia és "una obligació per a la Diputació".
Els CEDES, enclavaments estratègics
Per part seua, el diputat de Promoció Econòmica, Vicente Pallarés, ha insistit que "invertir en el present, en el que és necessari i dona fruits, és invertir en un futur millor". Aixà doncs, en l'à mbit referit al Pla Provincial d'Oportunitats d'ocupació i formació i dinamització de territori, s'han mantingut els serveis bà sics d'assessorament i orientació professional. Els Centres de Dinamització Econòmica i Social (CEDES) situats a l'interior de la provÃncia "han sigut enclavaments estratègics de proximitat per a atendre les necessitats de totes les comarques", ha assegurat Pallarés.
Precisament, en estos Centres CEDES s'han desenvolupat 110 cursos formatius durant el passat exercici 2024. Els 147 cursos restants s'han celebrat en municipis adherits a l'estratègia. D'esta manera, el diputat provincial ha recordat que tots aquells ajuntaments i mancomunitats, aixà com entitats adherides a l'estratègia poden sol·licitar les actuacions formatives per a 2025.
Dins dels serveis a empreses i persones emprenedores arreplegats en l'Estratègia, el diputat provincial ha destacat com a principal novetat en 2024 el programa Impulsa Emprenedoria, el qual "ha oferit orientació i suport integral a persones emprenedores, proporcionant coneixements especialitzats, recursos prà ctics i assessorament personalitzat per a superar desafiaments i aconseguir objectius comercials de manera efectiva".
L'itinerari ha combinat la tutorització guiada per part d'un director de projecte a través de sessions d'assessorament personalitzat. En total, s'han realitzat 2.237 atencions d'assessorament: 453 sessions d'ofertes d'ocupació gestionades per a cobrir 689 llocs de treball; 951 atencions d'orientació laboral; 415 atencions a persones emprenedores i, finalment, 871 sessions dirigides a empreses.
La presidenta i el diputat provincial han coincidit en el bon funcionament d'esta nova estratègia i han assegurat que "seguirem impulsat el desenvolupament de la provÃncia i creant oportunitats de formació i de foment de l'ocupació per a tots els castellonencs dels 135 municipis de la nostra terra", ha conclòs la presidenta Marta Barrachina.